قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: یکی از دلایل افزایش مصرف بنزین میتواند قاچاق باشد اما افزایش مصرف بنزین در ایام نوروز ربطی به قاچاق ندارد.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: بهترین راه حل عبور از چالش بنزین کنترل مصرف است در این راستا باید مشوقهایی در نظر بگیریم، اما ما در این زمینه کار نکردهی زیادی داریم.
دلیل شروع جمعآوری کارتهای سوخت جایگاهداران چیست؟ به گفته نماینده مجلس این طرح با هدف ساماندهی نظام توزیع بنزین و کاهش قاچاق سوخت تعریفشده که تقاضای شخصی را هم مورد هدف قرار دادهاست.
مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: قانون ساماندهی کارتهای سوخت، با هدف دقیقتر شدن دادههای مربوط به مدیریت مصرف بنزین و جلوگیری از قاچاق سوخت انجام میشود.
موضومع قاچاق بنزین داستانی طولانی و دراز در کشور دارد، هرچند راهکارهایی برای مقابله با آن انجام میشود اما در هیچ دورهای قاچاق بنزین به صفر نرسیده و طبق آخرین آمار نیز کشف بنزین قاچاق در سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش ...
رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت:تعداد کارتهای آزاد سوخت تا ۷۰ درصد در جایگاهها کمتر میشود یه طوری که متقاضیان حتما برای سوختگیری باید از کارت شخصی خود استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: در سه ماه ابتدایی امسال، اطلاعات و اولویت بندی ناوگانی که باید به سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان متصل شود، بر اساس وزن قابل بارگیری، تعیین خواهد شد.
در حالیکه ۹۰ درصد سوخت گیری ها با کارت جایگاه دارها انجام می شود، تا پایان فروردین این کارت ها جمع آوری می شوند. احتمالا بعد از این شاهد صف های طولانی در پمپ بنزین ها و دریافت کارت المثنی خواهیم بود.
قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: هیچ تغییری در سهمیه بندی و قیمت بنزین وجود نخواهد داشت و هدف از جمع آوری کارت های سوخت تنها بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت است.